Hvor fedt at Jens fra Bureauet valgte at dele denne side!

Et simpelt og meget nemt greb, kan gøre din webshops eller webtjenestes sociale delinger mere venlige og personlige.

Da jeg tjekkede Facebook for lidt siden, så jeg denne opdatering og blev naturligvis nysgerrig efter at se hvad det var der havde glædet Erics ven Simon sådan.

Anbefaling på FB

Da jeg klikkede ind på Moo, blev jeg mødt af denne tekst:

moooo

I det konkrete tilfælde, så opsparer Simon faktisk kredit, hver gang folk køber noget gennem hans link (han har brugt deres “refer a friend” funktion), så det er jo lidt snyd. Men den slags er jo slet ikke nødvendigt, for at bruge denne meget smarte og alligevel utroligt simple måde at tilpasse share siden på, rettet imod de næste der besøger den.

Hvis en kunde lige har handlet på dit site eller har brugt din tjeneste, så har du jo tit hendes navn, så er det jo ingen sag for dig at lægge et særligt link under hendes Facebook share-knap, så den bruger navnet i den side folk møder, når de klikker på linket. Og den kan med garanti også bruges på mere kreative måder. Billederne på siden kan jo afspejle om hun lige har købt øl eller en rejse (så længe man naturligvis ikke uden videre afslører hvad hun har købt, uden hendes tilsagn) eller gøres mere personlig.

Tænk bare hvis overskriften på denne side havde været: “Jeg er glad for at “din vens navn” valgte at dele denne artikel. Det er nogen gange den slags små forskelle, der rykker folk tættere på skærmen og dem der står bag.

 

Share Button
1 svar
  1. Simon
    Simon says:

    Jag hoppas att du beställde visitkort från dem via länken! ;-)

    Det scenario som du efterlyser, att baka in ett namn dynamiskt i sidan, är väl inte så svårt att lösa rent tekniskt. Men det handlar kanske mest om ett nytt sätt att tänka hos marknadsförarna.

    Svar

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *